Print Friendly and PDF

2014. május 20., kedd

Aranygaluska




Hozzávalók :

a tésztához
- 40 dkg liszt
- 2,5 dkg élesztő
- 1,5 dl langyos tej
- 6 dkg porcukor
- 7 dkg vaj
- csipet só
- 2 tojás
- 1 vaníliás cukor
- 1 citrom reszelt héja
 mártogatáshoz
- 10 dkg vaj
szóráshoz
- 10-15 dkg darált dió
- 5 dkg cukor
a sodóhoz
- 6 dl tej
- 1 zacskó vaníliás pudingpor
- 1 tojássárgája
- 4 ek. cukor
- 1 zacskó vaníliás cukor
- 0,5 dl rum
- 2-3 dl tejszín

Elkészítés : 

Az élesztőt egy teáskanál cukorral felfuttatom a langyos tejben. A vajat felolvasztom.
Az élesztőt, a vajat és a többi hozzávalót összedolgozom, és fakanállal addig verem, amíg hólyagos nem lesz. Letakarva 30 percig kelesztem.
Előmelegítem a sütőt.
Egy tepsit enyhén kivajazok. Megolvasztom a vajat a mártogatáshoz.
A kelt tésztát hurkává sodrom, majd kisebb darabokra vágom, amiket buktává formázok. Beleforgatom az olvasztott vajba, majd belehempergetem a cukros dióba. A tepsibe szorosan egymás mellé helyezem a tésztagombócokat. Meleg helyen 20 percig pihentetem.
Előmelegített sütőben 190-200 fokon, kb. 30 percig sütöm.



A sodóhoz a tojássárgáját a pudingporral 1-1,5 dl tejben csomómentesre elkeverem. A maradék tejet a cukrokkal felforralom. Ekkor állandó keverés mellett hozzákeverem a sárgájás-pudingos tejet és besűrítem.
Ekkor leveszem a tűzről és hozzákeverem a rumot és a tejszínt.
Az aranygaluskát még melegen a sodóval meglocsolva tálalom.













Jó étvágyat !

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...