Print Friendly and PDF

2014. május 23., péntek

Mini sajtos csiga



Ezek a kis csigák spontán ötlettől vezérelve készültek el, mivel eredetileg sajtos rudat kezdtem el csinálni, Két, kisült tepsi rúd után kissé türelmetlen lettem, és a tésztacsíkokat keskenyebbre méretezve inkább feltekertem őket, mint hogy felvagdostam volna.
Így is elfogyott :)


Hozzávalók : 

a tésztához
- 50 dkg liszt
- 25 dkg vaj
- 1 ek. zsír
- 1 ek, só
- 1 dl langyos tej
- 1 kocka élesztő
- 1 kk. cukor
- 2 tojássárgája
- kb. 1 dl tejföl
- 20 dkg reszelt sajt a szóráshoz
- 1 tojás a kenéshez

Elkészítés : 

A langyos tejben a cukorral felfuttatom az elmorzsolt élesztőt, majd a többi hozzávalóval együtt tésztává összegyúrom. Fél órát kelesztem.
Előmelegítem a sütőt.
Lisztezett munkafelületen a tésztát kinyújtom, megszóróm a sajt felével, majd szorosan feltekerem. Ezután képzeletben 3 részre osztom, majd az egyik szélső harmadot a középső rész alá, a másikat a középső rész fölé hajtogatom.





Ezután újra kinyújtom, az elhabart tojással megkenem, majd pizza,- vagy derelyevágóval - de lehet egy kés is - max. ujjnyi széles csíkokra vágom. Szorosan feltekerem a tésztát és sütőpapírral bélelt tepsibe fektetem.




A csigák tetejét megkenem a tojással, majd megszóróm a maradék reszelt sajttal.
180 fokos sütőben kb. 15 percig sütöm.




Megjegyzés : Az eredeti recept Gabriellánál olvasható














Jó étvágyat !

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...