Print Friendly and PDF

2014. május 23., péntek

Sonkás kifli




Hozzávalók : 

- 50 dkg liszt
- 3 dkg élesztő
- 2,5 dl langyos tej
- 1 tk. cukor
- 8 dkg vaj
- 1 ( nem púpozott ) ek. só
- ízlés szerinti sonka ( én csirkemellsonkát használtam )
-  kb. 1,5-2 dl tej a kenéshez


Elkészítés : 

A langyos tejben a cukorral felfuttatom az élesztőt, majd a többi, összemorzsolt hozzávalóval együtt tésztává gyúrom, dagasztom.Meleg helyen a duplájára kelesztem.
Előmelegítem a sütőt.
Lisztezett munkafelületen a tésztát félbe veszem ( könnyebb így vele dolgozni ), kör alakúra nyújtom, majd cikkekre vágom. Mindegyik szeletre sonkát fektetek, majd a szélesebb felétől kezdve feltekerem.



Sütőpapírral bélelt tepsibe helyezem a kifliket, egymástól 4-5 centire, megkenem a tetejüket tejjel, majd pihentetem 15-20 percig. Ezután újra lekenegetem tejjel a kifliket és mehet is a 170 fokos sütőbe, amíg világos aranybarnák nem lesznek.










Jó étvágyat !

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...