Print Friendly and PDF

2014. szeptember 9., kedd

Házi krémes - ahogy én készítem




Hozzávalók : 
tésztához
- 25 dkg liszt
- 15 dkg margarin
- 1 tojássárgája

- 2 púpos ek. tejföl
- 1 ek. ecet ( 10% )
- csipetnyi só

a sárga krémhez
- 1 l tej
- 2 dl víz
- 4 csomag vaníliás pudingpor
- 2 csomag vaníliás cukor
- kb. 10 ek cukor
- 8 dkg porcukor
- kb. 7-8 tojásfehérje ( a tojás nagyságtól függően, nekem kb. 265 g volt )

Elkészítés :

A tészta hozzávalóiból tésztát gyúrok, amit két részre osztok, gömbölyűre formázok és letakarva 1 órára hűtőbe teszek.
Előmelegítem a sütőt.
Lisztezett munkafelületen a tésztákat egyenként kinyújtom ( kb. 20-25 x 30 cm-es téglalapra ), tepsibe fektetem, villával sűrűn megszurkálom, hogy ne púposodjon és 10-15 perc alatt megsütöm a 180-190 fokos sütőben. Egy tészta nagyságával megegyező tepsibe fektetem az egyik lapot.
Elkészítem a krémet hozzá.
Egy tálba a pudingporokat kikeverem a vízzel. Egy magas falú lábosba felteszem a tejet a cukorral, hogy felforrjon. Amíg felforr, kemény habbá verem a fehérjéket egy csipet sóval és a porcukorral. Mikor a tej felforrt, állandó keverés mellett beleöntöm a pudingporos vizet, és a vaníliás cukrot. Mikor besűrűsödött és rottyant egyet, lezárom. Óvatosan, alulról felfelé keverő mozdulattal, hozzákeverem a tojáshabot a forró pudinghoz. A krémet a tepsibe simítom, a tésztára. A másik, megsült tésztalapból négyzeteket vágok, és a süti tetejébe nyomom.
Hagyom kihűlni, majd hűtőbe teszem, hogy jól lehűljön.
Tálalásnál porcukorral hintem meg a tetejét.




Tejszínhabbal :











Jó étvágyat !

1 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...