Print Friendly and PDF

2014. szeptember 22., hétfő

Lúdlábtorta - ahogy én készítem




A recept, ami alapján " összetákolmányoztam " a magam lúdlábtorta verzióját, Lajos Mari konyhájából származik ( itt megtekinthető ) Ő egyike azon szakembereknek, aki hatással volt rám, és befolyásolta érdeklődésemet a gasztronómia területén.



Hozzávalók :
a tortalaphoz
- 3 tojásos, kakaós vajaspiskóta ( a recept itt olvasható  )
a csokihabhoz
- 20 dkg étcsoki
- 3,5-4 dl tejszín
- 1 ek. cukor
- 1 ek. őrölt zselatin
- víz
valamint
- 1 üveg meggybefött
- rum vagy rumaroma
- 20 dkg étcsoki
- 2 ek olaj

Elkészítés :

A torta készítés előtti napon előkészítem a csokoládéhabot : ehhez a tejszínt a cukorral majdnem forrásig hevítem, majd hozzáadom az apróra tört csokit, amit - tűzről levéve - egy habverővel simává, homogénné keverem a tejszínnel. Ha kihűlt, befedem, és hagyom egy fél napot a hűtőben.
A tortalapot a recept szerint elkészítem, majd hagyom hűlni.
A meggybefőttet lecsöpögtetem, 8 szemet félreteszek a díszítéshez. A felfogott léből kb. 1 dl elveszek, amihez 0,3 dl rumot öntök és ezzel a lével locsolom meg a piskótalapot.
A zselatint kb. 3 ek. vízzel elkeverem, hagyom, hogy megduzzadjon, majd kis lángon felmelegítem.
A csokoládés tejszínt félig felverem, majd vékony sugárban hozzáfolyatom a zselatint, amivel keményre verem. A hab 1/3-át a piskótára kenem, megszórom a meggyel, majd egyenletesen befedem a maradék habbal. 4-5 órát pihentetem a hűtőbe.
Tálalás előtt 1 órával kiveszem a tortát szobahőmérsékletre. Vízgőzön felolvasztom az étcsokit, kikeverem az olajjal, majd bevonom a tortát vele. Díszítem a félretett gyümölcsszemekkel. Ha a csoki megdermedt, forróvízbe mártott késsel szeletelem.




Megjegyzés : Használhatunk készen vásárolt piskótatésztát is, úgy még egyszerűbb, gyorsabb az elkészítés.










Jó étvágyat !

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...