Print Friendly and PDF

2015. február 25., szerda

Kímélő brownie




Ki ne szeretné a csokoládét... ( létezik egyáltalán olyan ember? )
Én imádom !
A brownie pontosan az az édesség, ami elkészítve méltó " nyughelye " lehet a felhasznált csokinak. Ám valljuk be, ez nem épp egy... khm... fogyókúrás és mértéktartásra alkalmas csoda. Így a jelszó eddig: keveset és ritkán volt. 
De !
Találtam egy receptet Kimélő brownie néven. Az előnye, hogy egyáltalán nem tartalmaz vajat, ami ugye az eredeti süti alap hozzávalója. Egy biztos, az íze ezt nem sínylette meg.
Már régóta szemeztem vele, mire pár héttel ezelőtt el is készítettem, végre.
... és aztán másnap...
...
... majd azon a héten még egyszer :)





Hozzávalók : 

- 10 dkg étcsokoládé ( min. 53 %-os )
- 2 tojás
- 7,5 dkg nádcukor
- 1/2 vaníliarúd magja
- 1 tk. instant kávé
- 9 dkg natúr joghurt
- 9 dkg liszt
- 1,5 dkg cukrozatlan kakaópor
- 1/2 kk. sütőpor

Elkészítés : 

Előmelegítem a sütőt.
Vízgőz felett felolvasztom a csokit, majd félrerakom.
A száraz hozzávalókat - liszt, sütőpor, kakaópor - összekeverem.
Az egész tojásokat habosra verem a cukorral és a vaníliamagokkal, majd hozzáadom az instant kávét, amit előzőleg feloldottam 2 ek vízben,  a joghurtot és az olvasztott csokit. Határozott mozdulattal simára keverem, Ekkor beleszórom a száraz hozzávalókat.
Kivajazott tepsibe vagy kisebb sütőformákba rakom, majd 180 fokon 12-18 perc alatt, tűpróbával, készre sütöm.



Gyümölccsel, fagylalttal, vagy csak simán leporcukrozva tálalom.
















Jó étvágyat !

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...