Print Friendly and PDF

2015. február 10., kedd

Macskaszem ( másnéven Pávaszem ) - ahogy én készítem





Hozzávalók : 
a tésztához
- 270-280 g liszt
- egy csipet só
- 1 kis doboz ( 175 g ) tejföl
- 100 g zsír
- 0,5 dl langyos tej
- 10 g élesztő
- 1 tk. cukor
a " töltelékhez "
- 2 egész tojás
- 2 tojásfehérje
- 180 g porcukor
- 300 g darált dió
- 1 narancs
- kb. 20 dkg meggy vagy fél üveg lecsöpögtetett meggybefőtt
- kb. 2-3 ek. zsemlemorzsa vagy darált keksz ( én darált mézeskalácsot használtam )
- kb. 1-2 ek. tejföl

Elkészítés : 

Előmelegítem a sütőt.
A langyos tejben a cukorral felfuttatom az élesztőt, majd a tészta többi hozzávalójával együtt összegyúrom. Pihentetem, amíg elkészítem a tölteléket.
A tojásokat és a fehérjéket habosra verem a cukorral, amit kisebb adagonként szórok a tojáshoz. A krémes masszába belereszelem a narancs héját, majd kikeverem a darált dióval.
Elfelezem a tésztát, és egyenként, lisztezett munkafelületen téglalap alakúra nyújtom, és sütőpapírral bélelt tepsibe fektetem. A hosszabbik oldalt - kb. 2-3 cm-re a szélétől -  megszórom a morzsával, ráültetem a magozott meggyeket, majd egyet ráhajtok, hogy a tészta átölelje a gyümölcsöt. A közepére rákenem a töltelék felét. A tésztaszéleket megkenem tejföllel.
180 fokon addig sütöm, amíg szép aranybarna nem lesz.
Ha kész, porcukorral megszórható ( én most elhagytam ). Hagyom kicsit hűlni, majd ujjnyi vastagan felszeletelem.




Megjegyzés : A recept eredetije - innen az ihlet -  Barbi konyhájából  elkészíthető.












Jó étvágyat !

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...