Print Friendly and PDF

2015. május 10., vasárnap

Mentás-citromos vagdalt, görög salátával ( Horiatiki ) és rozmaringos, pirított burgonyával



Hozzávalók : 
a vagdalthoz
- 50 dkg darált hús
- só, bors
- 1 csokor menta
- 1 citrom lereszelt héja
- 1 fej hagyma
- 2 gerezd fokhagyma
a salátához
- 2 kígyóuborka
- 1 fej lilahagyma
- 2 paradicsom
- 20-25 dkg fetasajt
- 10 dkg magozott olívabogyó ( én elfelejtettem belerakni :) )
a dressinghez
- fél citrom leve
- 2-4 ek olívaolaj
- 1 tk. szárított oregánó
a körethez
- 50 dkg burgonya
- só, bors
- olaj
- rozmaring

Elkészítés : 

A darált húst sózom, borsozom, majd hozzáadom a finomra vágott hagymákat, mentát és a reszelt citromhéjat. Kézzel alaposan összegyúrom, majd fóliával lefedve a hűtőben pihentetem.
Addig meghámozom a burgonyát, kockára vágom, majd sós vízben megfőzöm ( " al dente "-re, hogy pirításkor ne essen szét ).
Előmelegítem a sütőt.
A salátához egy tálba teszem a felkockázott uborkát, paradicsomot és a fetasajtot, a félfőre vágott lilahagymát, majd az olívabogyót. A dressing hozzávalóit egy tálkában vagy egy kisebb befőttesüvegben összekeverem, majd tálalásig a hűtőbe teszem a salátával együtt.
Egy tepsit kibélelek alufóliával, meglocsolom egy kevés olajjal, majd ráhalmozom a darált húst, cipóra formázva. 180-190 fokon, aranybarnára sütöm.
A készre főtt krumplit leszűröm. Egy serpenyőbe kevés olajat hevítek, majd kisebb adagokban megpirítom a burgonyát, sózva, borsozva, és egy kevés aprított rozmaringgal ízesítve.
A megsült húst 10 percig pihentetem, majd felszeletelem. A salátával és a körettel tálalom.



Megjegyzés : A burgonyára egy kevés hamis ezersziget öntetet tettem, de ez elhagyható.
( Hamis ezersziget öntet : majonéz ketchuppal kikeverve és egy kevés tejföllel lazítva )







Jó étvágyat !

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...