Print Friendly and PDF

2015. június 30., kedd

Eperhabos piskótakocka




Hozzávalók : 
a piskótához
- 5 tojás
- 10 dkg cukor
- 10 dkg liszt
az eperhabhoz
- 4 dl tejszín
- 1 púpos ek. őrölt zselatin
- 25-30 dkg eper ( pár szép darab a díszítéshez )
- 1-2 ek. porcukor
- 1 citrom
a tetejére
- 1 dl tejszín
- 1 tk. vaníliás cukor
- 1 tk. habfixáló

Elkészítés : 

Előmelegítem a sütőt.
A tojásokat szétválasztom. A fehérjét egy csipet sóval félkeményre habosítom, majd fokozatosan hozzáadom a cukrot, amivel keményre verem. Állandó habverés mellett, egyenként belerakom a sárgáját, amivel szintén habosítom egy kicsit.
Sütőpapírral bélelt tepsibe simítom, majd 175-180 fokon kb. 15-25 perc alatt készre sütöm. Hagyom hűlni.
A habkrémhez a tejszínt kemény habbá verem. A epret folyóvíz alatt jól leöblítem, lecsepegtetem, majd kisebb darabokra vágom. Egy tálba rakom, ráreszelem a citrom héját, meghintem a porcukorral és hagyom 5 percet állni. A citrom levét kifacsarom, majd egy kis lábosban, 2-4 ek.-nyi gyümölcslébe megduzzasztom a zselatint.  Az epret átkanalazom a tejszínbe. Felmelegítem a zselatint, 1 ek. habbal átkavargatom. majd az epres habba csorgatom, és határozott, de óvatos mozdulattal kikeverem.
A kihűlt piskótát vízszintesen félbevágom. Az alsó lapot a tepsiben hagyom, erre egyengetem a gyümölcshabot, majd rá a másik fél piskótát.
A tetejére a tejszínt a cukorral és a fixálóval kemény habbá verem, majd a süti tetejére kenem.
Hűtőben dermesztem.
Tálaláskor a félretett eperszemekkel díszítem.












Jó étvágyat !

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...