Print Friendly and PDF

2015. június 2., kedd

Szilvalekváros bukta - muffin




Hozzávalók : 

- 40 dkg liszt
- 2,5 dkg friss élesztő
- 1,5 dl tej
- 4 dkg olvasztott vaj
- 2 tojássárga
- 6 dkg porcukor
- 1 csomag vaníliás cukor
- egy csipet só
- citromhéj
a töltelékhez
- 15 - 20 dkg szilvalekvár
( sűrű házi lekvárt használtam, amit rumos szilvával lazítottam )

Elkészítés :

Az élesztőt egy kevés cukorral felfuttatom a langyos tejben, majd a többi hozzávalóval együtt összegyúrom. Letakarva pihentetem, amíg a duplájára megkel.
Előmelegítem a sütőt.
Lisztezett munkafelületre borítom a tésztát, majd egy kés segítségével azonos méretűre vágom, és egyesével kinyújtom a darabokat. Egy púpos evőkanálnyi lekvárt teszek a közepére, majd a tenyerembe fogva összecsippentem a tészta alját, és azzal lefelé teszem a kibélelt muffin formába.
30 percig pihentetem, majd 180 fokon aranybarnára sütöm.
Porcukorral meghintve kínálom.













Jó étvágyat !

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...