Print Friendly and PDF

2015. augusztus 21., péntek

Lekváros táska




Hozzávalók : 

- 50 dkg liszt
- 20 dkg zsír
- 30 dkg tejföl
- egy csipet só
- 1 dl langyos tej
- 2,5 dkg élesztő
- 1 tk. cukor
a töltelékhez
- lekvár ( én most meggyet használtam )
a szóráshoz
- 1 ek. vaníliás cukor
- 3-4 ek. porcukor

Elkészítés : 

A langyos tejben felfuttatom az élesztőt a cukorral, majd a többi hozzávalóval együtt tésztává gyúrom. Meleg helyen 1 órán át pihentetem.
Előmelegítem a sütőt.
Lisztezett munkafelületen 3-5 mm vastagra kinyújtom a tésztát, amiből téglalapokat vágok ki. Félbehajtom, és finoman elsimítom az felezővonalat, így tudom, hogy meddig rakhatom a tölteléket.
Szétnyitom, majd az egyik tésztafél közepére rakok 1 púpos evőkanálnyi lekvárt. Vízzel megnedvesítem a tésztalap széleit, amire ráhajtom a másik felét - amit előzőleg három helyen bevágtam -  és villával összenyomogatom.




Sütőpapírral bélelt tepsibe fektetem, és 180 fokon, kb. 15-20 perc alatt világos aranybarnára sütöm.
Még melegen megszórom a vaníliás porcukorral.












Jó étvágyat !

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...