Print Friendly and PDF

2016. január 20., szerda

Eclair ( ekler fánk ) - ahogy én készítem




Hozzávalók : 

- 1 adag égetett tészta
a sárgakrémhez ( cukrászkrém )
- 2 tojássárgája
- 5 dkg cukor
- 5 dl tej
- 2,5-3 dkg liszt
- 1 vaníliarúd
a habhoz
- 2-3 dl tejszín
- 1-2 tk vaníliás cukor
- 2-3 ek. holland kakaópor

Elkészítés : 

A fánktésztát a recept szerint elkészítem.
Előmelegítem a sütőt.
A tésztát egy habzsákba töltöm, majd sütőpapírral bélelt tepsibe hosszúkás hurkákat nyomok, egymástól kellő távolságra, mivel sülés közben jócskán megnőnek. 200 fokos sütőben aranybarnára sütöm a fánkokat.
A sárgakrémhez a tejet felforralom a kikapart vaníliamagokkal. Közben habosra keverem a tojássárgákat a cukorral, majd csomómentesre, a lisztet is hozzáadva. Ha a tej felforrt, fokozatosan ( hogy a tojás ne ugorjon össze és ne kapjak tojásrántottát ) a lisztes sárgájára öntöm. Mikor már homogén, sima a massza, visszaöntöm a lábosba és alacsony hőfokon, állandó kevergetés mellett besűrítem. Ha kész, lezárom a hőt. Frissentartó fóliával befedve hagyom kihűlni ( így nem bőrösödik a teteje ).
A habhoz a tejszínt a cukorral kemény habbá verem, majd széles fejű lapátkanállal hozzákeverem a hozzászitált kakaóport.
A kihűlt fánkot félbevágom, és megtöltöm előbb a sárgakrémmel, majd a habbal. Porcukorral meghintve kínálom.




Megjegyzés : A fánk tetejét fondanttal vagy olvasztott csokival is bevonhatjuk.











Jó étvágyat !

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...