Print Friendly and PDF

2016. április 22., péntek

Almás palacsintatorta




Hozzávalók : 


- 1 adag palacsintatészta
tölteléknek
- 50 dkg alma
- 1 citrom
- nádcukor, ízlés szerint
- 1/2 kk. őrölt fahéj
- 1 csomag vaníliás pudingpor
- lekvár ( én meggylekvárt használtam )

Elkészítés : 

A palacsintákat a recept szerint elkészítem, kisütöm.
Az almákat meghámozom, magházukat eltávolítom, majd felkockázom és lábosba teszem. Ízesítem a citrom lereszelt héjával, a levével, a fahéjjal és annyi cukorral, hogy pikánsan savanyú legyen. Felöntöm 1 dl vízzel és közepes lángon roppanósra párolom. Ekkor leszűröm a gyümölcsöt. A visszamaradt levet, ha nincs meg 3 dl-nyi, vízzel pótolom és felforralom, majd besűrítem az 1 dl vízben, csomómentesre kikevert pudingporral. Belekeverem a párolt almát.
Egy őzgerinc vagy kenyérformát kibélelek fóliával, majd kirakom egy rétegben palacsintatésztával. Megkenem lekvárral, megint egy palacsintaréteg, majd az almás puding harmada. Betakarom megint egy réteg palacsintával, arra a maradék puding fele. Erre megint palacsintaréteg, a maradék alma és palacsinta. Ezt is megkenem lekvárral, majd még egy réteg palacsintával befedem. A kilógó palacsintarészeket behajtogatom, és hűtőben hagyom kifagyni, dermedni.






Megjegyzés : Az almatölteléket gazdagíthatjuk rumba áztatott mazsolával.
Tálalásnál lelocsolhatjuk karamellszósszal.














Jó étvágyat !

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...