Print Friendly and PDF

2016. április 4., hétfő

Mézes krémes - ahogy én készítem



Hozzávalók : 

- 52 dkg liszt
- 1,5 tk. szódabikarbóna
- 15 dkg nádcukor
- 6 dkg vaj
- 5 ek. méz
- 2 tojás
- 1 tojássárgája
a " töltelékhez "
- 1 vaníliás pudingpor
- 3 dl tej
- 4 ek. cukor
- 2 csomag vaníliás cukor
- 10-15 dkg vaj
- 15-20 dkg sárgabaracklekvár
a tetejére
- kb. 15 dkg étcsokoládé

Elkészítés : 

A krémhez felforralok 2,5 dl tejet a cukorral, majd a maradék tejben kikevert pudingporral besűrítem. Fóliával betakarom, és hagyom hűlni.
Előmelegítem a sütőt.
A mézes lapokhoz egy lábosban a vajat, a mézet és a cukrot felolvasztom. Belekeverem a szódabikarbónát és a tojásokat. Jól kikeverem ! ( Nem kell megijedni, ha habos lesz ) Hozzáadom a lisztet és összegyúrom. 3 részre osztom, tepsi nagyságúra kinyújtom, majd egyesével, 180 fokon kb. 7-12 perc alatt, megsütöm a lapokat, Ha kész, hagyom hűlni.
A kihűlt pudingot a vajjal kihabosítom. A felét az egyik mézes lapra kenem, így teszek a lekvár felével is, majd rárakom a második lapot. Erre rásimítom a maradék krémet, majd a maradék lekvárt, és befedem a harmadik lappal. A tetejét bevonom a vízgőzön felolvasztott csokival.
Egy éjszakát pihentetem, majd másnap szeletekre vágva kínálom.




Megjegyzés : A mézes lapok receptje TraRita sütödéjéből való.












Jó étvágyat !

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...