Print Friendly and PDF

2016. április 7., csütörtök

Ananászos répatorta



Hozzávalók : 
24 cm-es formához

a tésztához
- 15 dkg vaj
- 15 dkg liszt
- fél csomag sütőpor
- 10 dkg porcukor
- 2 csomag vaníliás cukor
- 5 tojás
- 20 dkg finomra reszelt sárgarépa
- 12,5 dkg őrölt mandula
- 1 kis doboz konzerv ananász
- 1 narancs héja
- 1/2 tk. őrölt fahéj
a krémhez
- kb. 2,5 dl ananászlé
- kb. 1 narancs leve
- kb. 1 dl tej
- 1 csomag vaníliás vagy tejszín ízű pudingpor
- 4 csapott ek. cukor
- 2-2,5 dl tejszín
- 1 ek. őrölt zselatin

Elkészítés : 

Előmelegítem a sütőt. Az ananászt lecsöpögtetem és kicsi kockákra vágom.
A vajat a cukrokkal, a fahéjjal és a narancshéjjal habosra keverem. Ezután beleütök 1 egész tojást és 4 sárgáját, tovább habosítom. A fehérjéket egy csipet sóval habbá verem. A tojásos vajhoz adom a mandulával, és a sütőporral elkevert lisztet, a répát, és az ananászt. Óvatosan beleforgatom a fehérjehabot. A masszát sütőpapírral bélelt tortaformába simítom. 180 fokon 35-45 perc alatt megsütöm. Tűpróba szükséges ! Hagyom kihűlni, majd két lappá vágom.
A krémhez az ananász visszamaradt levét ( nekem kb. 2,5 dl lett ) kiegészítem a narancs levével, hogy 3 dl-t kapjak. Ezt felforralom a cukorral. A tejben csomómentesre kikeverem a pudingport, majd a gyümölcsléhezhez öntve besűrítem. Ha kész, fóliával lefedem, és hagyom kihűlni.
A zselatint 0,5 dl vízben hagyom megduzzadni. A tejszínt félkemény habbá verem. A zselatint felmelegítem, majd a pudinggal és a tejszínnel összeforgatom.
Egy kapcsos tortaformába fektetem az egyik tortalapot, rákenem a krémet, majd befedem a másikkal. Kicsit lenyomkodom.
Hűtőben hagyom 3-4 órát dermedni.



Megjegyzés : Amennyiben a gyümölcslevek nem tesznek ki 3 dl-t, tejjel pótolható.
A torta tetejét bevonhatjuk folyékony fondanttal, cukormázzal vagy akár kinyújtott marcipánnal is.









Jó étvágyat !

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...