Print Friendly and PDF

2016. szeptember 30., péntek

Barackrózsás répatorta, kávémousse-szal





Hozzávalók :

a répatortához
- 25 dkg reszelt sárgarépa
- 15 dkg cukor ( én 10 dkg nád,- 3 dkg kristály,- és 2 dkg b. vaníliás cukrot használtam )
- 1 ek. méz
- 2 tojás
- 1 dl ( kb. 7 ek. ) olaj
- 20 dkg liszt
- 1 tk. szódabikarbóna
- 7 dkg darált dió
- 1 kk. őrölt fahéj
- csipet só
a kávémousse-hoz
- 1,5 dl erős kávé
- 2,5 dl tej
- 6 dkg nádcukor
- 1 csomag bourbon vaníliás cukor
- 1 csomag vaníliás pudingpor
- 2,5 dl tejszín
- 3 lap zselatin vagy 10 g őrölt zselatin
a tetejére
- 1 doboz ( 850 g-os ) őszibarackbefőtt
- 4 lap zselatin vagy 12 g őrölt zselatin

Elkészítés : 

Először a kávéhabot készítem elő.
Egy lábosba öntöm a kávét és ugyanannyi, vagyis 1,5 dl tejet. Beleszórom a cukrot és felforralom. Ha felforrt, besűrítem a maradék tejben elkevert pudingporral. A tűzről levéve beleszórom a vaníliás cukrot, elkeverem, majd egy lapos tányérra/tálra kanalazom, és befedem frissentartó fóliával, hogy ne bőrösödjön meg a teteje amíg langyosra hűl.
A barackbefőttet szűrőbe rakva lecsöpögtetem. 2-3 db kivételével - amit kis kockákra vágok - az összeset vékonyra felszeletelem.
Előmelegítem a sütőt.
Egy tálba mérem a répát, a cukrokat, a mézet, az olajat, a tojást és a felkockázott barackot. Alaposan elkeverem, majd hozzáadom a szárazanyagokat ( liszt, szódab., fahéj, dió és a só ). Sütőpapírral bélelt, 24-26 cm-es tortaformába simítom a masszát, majd aranybarnára sütöm. Tűpróba !
A habhoz a zselatinlapokat hideg vízbe áztatom, hogy felpuhuljanak. Egy kis lábosba 2-3 ek. tejszínt teszek, a többit kemény habbá verem. A kinyomkodott zselatin felmelegítem a tejszínben, majd kézi habverővel az előzőleg simára kevert kávépudinghoz adom. Ezután spatulával óvatosan beleforgatom a tejszínhabot és a kihűlt tortalapra simítom. Szépen elegyengetem a tetejét, amit rózsaszirom alakzatban kirakok a felszeletelt őszibarackkal.




A tetejére a zselatint beáztatom hideg vízbe, majd felmelegítem a felfogott barackbefőttlével. Ha már langyosra hűlt és kezd dermedni, a torta tetejére kanalazom, a barackokra.
Hűtőben hagyom hűlni 3-5 órát, majd szeletelve tálalom.















Jó étvágyat !

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...